Sunday, September 14, 2008

Apostolisk succession

Denna söndag har hittills gått i den apostoliska successionens tecken. Jag sjöng tillsammans med kören i högmässan i Sankt Pauli, vilket var väldigt bra. Sedan blev det bara bättre och bättre - Jag träffade Otto och Anna och vi gick på en hundpromenad i Örgryte. Vi passerade Olaus Petrivägen, Olaus Petris trappor (som dock borde heta Olaus Petrii trappor), Rickard Dybecks väg (han som skrev vår nationalsång, vilkens femte vers börjar: "Med Gud vill jag kämpa för hem och för härd" etc.). Därefter åkte vi hem till min lya på Hisingen, och nära mig ligger Prästvägen. Och jag bor på Lammelyckan - vilket osökt leder tankarna till Guds lamm, dvs Jesus Kristus.

På det hela taget en mycket uppbygglig dag.

3 comments:

anna said...

Det måste finnas fler roliga gator man kan filura på! Och fortsätt blogga, bra börjat! :D Godnatt käre son!

Anonymous said...

Dags att tänka på blogginläggssuccetionen?

Anonymous said...

Toffelparet har kommenterat... ;D Då måste ju bara jag slänga in en kommentar, en helt meningslös sådan. Men ändå. Funky and fresh